slusaonica01
livestream01

ACI

Nautički turizam postaje sve važniji, a uloga sustava ACI u tome je nejmjerljiva, jer oni već desetljećima promoviraju ljepote naše obale te gostima nude sigurne vezove i vrhunske sadržaje. Na dan 1. srpnja, obilježen je respektabilan jubilej jedne od najvažnijih hrvatskih kompanija te je označena 40. obljetnica od povijesne prekretnice za našu zemlju i nacionalni turizam.

Točnije, 1. srpnja 1983. godine ideja o jedinstvenom nacionalnom lancu marina postala je stvarnost, a danas se kao narod i nacija s ponosom možemo pohvaliti činjenicom da je ta vizija stasala u najveći lanac marina na Mediteranu i regionalnog predvodnika u nautičkom turizmu te zelenoj tranziciji u nautičkom turizmu – kojeg imamo u društvu ACI d.d. Zahvaljujući ovakvom nautičkom sustavu, kojeg prije svega odlikuje vrhunska suvremena infrastruktura i bogata ponuda usluga, kao i duga tradicija jedrenja, Hrvatska je danas etablirana nautička velesila koja pripada samom svjetskom vrhu u kontekstu nautičkog turizma.


Kako je sve počelo?
Najprije studijom arhitekta Vuka Bombardellija o nautičkom turizmu i gradnji nautičkih centara i lancu marina duž jugoslavenske obale Jadranskog mora koja je služila kao jedna od bitnih idejnih ishodišta ACIja. Legendarni Veljko Barbieri i Ante Marković idejni su začetnici i utemeljitelji. U „Programu nade“ Marković i Barbieri zajednički su ponudili program razvoja modernog nautičkog turizma. Veljko Barbieri okupio je najstručniji mogući radni tim prijatelja, jedriličara, nautičara, ekonomista, pravnika i građevinara. Znani su pod nazivom - prva šestorica, a činili su ga: Mladen Filipović, Zoran Bačić, Šime Šestan, Zdenko Sverić, Borut Čičin – Šain i Pero Senjanović, u ranim danima ACI-ja pridružio im se i Josip Vehovec. 1. srpnja 1983. osnovan je ACI, a 1. srpnja 1984. godine otvaraju se prve tri marine sagrađene u samo 120 dana: u Vodicama, Jezerima i Skradinu. U rekordnom roku od 18 mjeseci sagrađeno je 16 marina (od kraja 1983./početka 1984. do 1. srpnja 1985.)
– Vodice, Jezera, Skradin, Žut, Piškera, Trogir, Milna, Palmižana, Vrboska, Pomer, Umag, Rovinj, Supetarska Draga, Pula, Rab i Split. Neke od marina sagrađene su i na mjestima gdje je gradnja bila istinski teška, ali je atraktivnost pozicije, što se vrlo brzo pokazalo ispravnim, nadilazila sve graditeljske muke. Čim su marine krenule s radom, u dvije godine bilo je ukupno više od 1.000 zaposlenih. Od prvih dana u ACI-jevim marinama boravili su i rado se vraćali pripadnici svjetskog jet seta i kraljevskih obitelji. Neki od najpoznatijih gostiju ACI-jevih marina bili su: Luciano Benetton, vlasnik poznatog modnog brenda, Ottavio Missoni, utemeljitelj talijanske modne marke Missoni, Bernie Ecclestone, veliki mag Formule1, pjevačka zvijezda Cliff Richard, holivudski junak Armand Assante, nizozemski kraljevski par i brojni drugi. U vrijeme osamostaljivanja Hrvatske, poduzeće krajem 1991. godine mijenja ime u Adriatic Yacht Club Opatija, a skraćeno ime i dalje ostaje ACY. Temeljem pretvorbe, poduzeće je u lipnju 1994. godine registrirano kao dioničko društvo i drugi je put promijenilo ime, ovaj put u Adriatic Croatia International Club tako da se u nazivu Y pretvorio u I. Sam je Veljko Barbieri na direktorskoj poziciji ACY-ja proveo devet godina. Nažalost, preminuo je 21. lipnja 2013. godine, u 85. godini, u sam osvit 30. rođendana ACI-ja i perioda u kojem marine dobivaju novi, iznimno važni značaj te postaju nezaobilaznim dijelom aktualnog hrvatskog turizma, a Hrvatska danas ima stotinjak lijepih marina. Iza hrabrih, strasnih vizionara poput Veljka Barbierija ostaju rezultati i zalog koji generacijama budućnost čini ljepšom.


ACI marina Slano
Prije sedam godina, točno na blagdan Vele Gospe 2016. godine, otvorena je najnovija i zasad najmlađa ACI marina – ACI marina Slano, koja je dobila ime upravo po Veljku Barbieriju. Osim po činjenici da je Slano vrlo blizu Dubrovnika te tako pogoduje uistinu golemom broju nautičara, riječ je i o činjenici da je to prva izgrađena marina nakon 26 godina pauze, a niz od 21 marine dobio je i 22. nastavak. Površina joj je 67 tisuća četvornih metara, a može primiti 200 plovila duljine između osam i 20 metara, dok joj je vrijednost tada bila 60 milijuna kuna.


Nautička velesila istaknuta na karti svijeta
Osnutkom nacionalnog lanca luka nautičkog turizma, ali i kontinuiranim strateškim ulaganjima u izvrsnost infrastrukture i ponude ACI marina, Hrvatska se prometnula u svjetsku nautičku velesilu te jednu od najkonkurentnijih nautičkih destinacija na Mediteranu, a sam ACI d.d. danas bilježi izvrsne poslovne rezultate. Tijekom godina ACI je postao jedan od najprepoznatljivijih brendova Republike Hrvatske, posebice u svijetu nautičkog turizma i turizma kao gospodarske grane općenito. ACI je prva i zasad jedina kompanija na svijetu koju je Nautor Swan (proizvođač najluksuznijih sportskih jedrilica na svijetu) izabrao za ekskluzivnu suradnju na projektu ACI Sail pod zajedničkim sloganom projekta „Sail to the future“. U sklopu ove suradnje, ACI Sail raspolaže najvećom svjetskom flotom od šest elitnih ClubSwan 36 jedrilica te jedinim svjetskim trening centrom za ovaj tip plovila, koji je smješten u ACI marini Split. U sklopu ovog projekta, ACI je punopravni član ClubSwan regatnog kalendara, najelitnije svjetske nautičke lige, u sklopu koje je već dvije godine za redom ove regate doveo u Split, stavljajući Hrvatsku uz bok s najelitnijim svjetskim nautičkim destinacijama, kao što su Monte Carlo, St. Tropez, Palma de Mallorca, Porto Cervo i sl. U nacionalni lanac marina kojeg krase 22 marine duž cijele jadranske obale u proteklom su razdoblju realizirane brojne strateške investicije, a odgovornost prema moru i okolišu jedan je od ključnih postulata modernog ACI-ja kojim se tvrtka vodi u svim svojim marinama. Zelena tranzicija kao takva važan je faktor u politici poslovanja i temeljni zalog sigurne budućnosti.

ACI marina Rijeka
ACI je osigurao svijetlu budućnost hrvatskog nautičkog turizma ostvarivši koncesiju za izgradnju buduće ACI marine Rijeka u Porto Barošu u trajanju od 30 godina s tvrtkom GITONE Kvarner. Spomenuta investicija, vrijedna više od 50 milijuna eura, najveća je investicija u nautički turizam u povijesti Republike Hrvatske. Nova riječka ACI marina po svemu će biti najmodernija i najnaprednija luka nautičkog turizma na Mediteranu. Nove tehnologije, u nadolazećem će razdoblju poslovanje najvećeg lanca marina na Mediteranu dovesti na potpuno novu razinu te uvelike doprinijeti razvoju cjelokupnog gospodarstva Republike Hrvatske. Po izgradnji buduće ACI marine Rijeka, u potpunosti će se promijeniti lice i naličje glavnog grada Kvarnera, a grad koji teče poprimit će potpuno novu vizuru, prepoznatljivu i s kopna, ali i s mora. Rijeka će se iz tranzitne luke prometnuti u suvremeno turističko odredište te će zahvaljujući sadržaju koji će nuditi, kao i najsuvremenijoj tehnologiji kojom će raspolagati biti usmjerena na goste visoke platežne moći. Riječka ACI marina bit će otvorena za sve građane Rijeka i Kvarnera. Među sadržajima koje će 23. marina ACI-jeva sustava nuditi posebno se izdvaja prekrasna šetnica na gornjem platou lukobrana, koja će u godinama pred nama postati jedno od omiljenih okupljališta Riječana. ACI marina Rijeka će otvoriti i prostor za nova radna mjesta i poslovne mogućnosti, u samoj marini otvorit će se i prostor za zaposlenje nešto više od 130 djelatnika, a predviđa se i da će konačna brojka zahvaljujući pratećim objektima i djelatnostima, biti znatno veća. Izgradnjom marine u Porto Barošu Rijeka će dobiti tehnološki najnapredniju marinu čitavog Jadrana, pa čak i Mediterana, a sam projekt izgradnje ACI marine Rijeka na najbolji mogući način ocrtava zelenu i digitalnu tranziciju kojoj ACI u potpunosti teži. Otvorenjem ACI marine Rijeka, građanima Rijeke će po prvi put biti dostupan prostor grada koji je do sad bio zatvoren, a u kojem će dobiti prekrasnu modernu šetnicu i mnoštvo sadržaja za provođenje slobodnog vremena, od ugostiteljskih i trgovačkih objekata sve do zabavnih sadržaja. Samim time i lokalno poduzetništvo dobit će priliku za novi zamah, kako brojnim djelatnostima u samoj marini, tako i onim pratećim djelatnostima izvan nje. Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković 7. lipnja 2023. članovima Uprave ACI - GITONE svečano je uručio ugovor o koncesiji za izgradnju luke nautičkog turizma u Porto Bartošu čime je buduća ACI marina Rijeka po prvi put građanima otvorila svoja vrata. Uručivanjem ugovora o koncesiji za izgradnju marine je i službeno započela realizacija projekta izgradnje buduće ACI marine Rijeka. ACI-GITONE je za ovo pomorsko dobro od gotovo 106 tisuća četvornih metara ostvario koncesiju na 30 godina, a riječ je o kapitalnom strateškom projektu koji će iznjedriti najluksuzniju i tehnološki najnapredniju marinu, ne samo na Jadranu, već i na Mediteranu. Radovi na prvoj fazi trebali bi biti završeni 2025. godine, kada bi morski dio marine trebao biti u funkciji. Radovi na kopnenoj fazi započet će 2024. godine, također najesen, a trebali bi biti završeni 2026. godine, kada bi marina trebala u potpunosti biti u funkciji.

ANKETA A što misle građani?
Promocija plus provela je anketu na uzorku od 1200 punoljetnih građana RH u gradovima: Rijeka, Pula, Rovinj, Split, Šibenik i Dubrovnik. Pritom svakom gradu pripada poduzorak od 200 ispitanika. 81 % ispitanika smatra da je ACI marina važna za njihov grad 70 % ispitanika u Rijeci smatra da je utjecaj ACI marina pozitivan na razvoj grada 78 % ispitanika smatra da ACI nudi uslugu visoke kvalitete 76 % ispitanika smatra da su marine dobro uklopljene u okoliš 71% ispitanika smatra da ACI marine uljepšavaju grad 81 % ispitanika podržava projekt izgradnje marine u Porto Barošu 77 % ispitanika slaže se s tvrdnjom kako će nova marina u Porto Barošu utjecati na ukupnu slike Rijeke kao industrijskog grada prema gradu koji će svoj razvoj graditi na turizmu.

Podaci prikupljeni u kontakt formi Radio Pag doo koriste se isključivo za komunikaciju između Radio Pag doo i stranaka. Navedeni podaci Ime i prezime, Email adresa i Poruka pohranjeni su u sustavu Radio Pag doo te se ne koriste za slanje promotivnog materijala i ne dostavljaju se trećim stranama. Za komunikaciju putem kontakt forme koristi se sustav rađen u PHP-u koji za komunikaciju koristi https sigurnosni protokol. OK